ENTERIA - Projektowanie, tworzenie stron www, internetowych - Poznań

ADWORDS - CZY WARTO?

Celem kampanii Adwords jest promowanie Twojej strony WWW na tzw. wynikach sponsorowanych oznaczonych w Google jako “reklamy”. Niektóre firmy na stałe korzystają z tej formy promocji, inne trzymają się od niej z daleka. Naszym zdaniem kampanie Adwords są bardzo dobrym narzędziem marketingowym, jednak nie dla każdej firmy. Skontaktuj się z nami, a powiemy Ci, czy Twoją stronę warto promować tą metodą.

JAK TO DZIAŁA?

Dzięki kampanii Google Adwords, Twoja strona WWW zaczyna być widoczna na wybranych przez Ciebie słowach kluczowych, dla osób spełniających określone kryteria, takie jak: miejsce zamieszkania, wiek, płeć, rodzaj urządzenia (komputer, tablet, telefon). Dobrze sprecyzowana grupa pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów dokładnie wtedy, gdy poszukują produktów oferowanych przez Twoją firmę. W efekcie możesz otrzymywać od zainteresowanych dużo więcej zapytań ofertowych i telefonów, niż obecnie.

ILE TO KOSZTUJE?

Google Adwords jest systemem, w którym płacisz dopiero wtedy, gdy potencjalny klient, po kliknięciu w link sponsorowany, zostanie przekierowany na Twoją stronę internetową. Jedno kliknięcie to koszt od kilkudziesięciu groszy, do kilku złotych. Jaki może być łączny koszt kampanii? Wszystko zależy od tego, co chcesz dzięki niej osiągnąć. Firmy przeznaczają na kampanię Adwords od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie.

ILE TRWA KAMPANIA?

Kampania jest aktywna do czasu, gdy jej budżet zostanie wyczerpany, lub gdy zgłosisz nam chęć jej wstrzymania. Firmy zazwyczaj decydują się na kampanie trwające od 2 do 6 miesięcy. Można oczywiście poprowadzić kampanię trwającą np dwa tygodnie, jednak tylko w wyjątkowych sytuacjach będzie to skuteczne i pozwoli zebrać wartościowe dane.

JAKIE SA EFEKTY?

Początkowo kampania służy zebraniu informacji o rynku i nie zawsze generuje dochód. Z czasem okazuje się, że niektóre produkty lub usługi opłaca się promować bardziej niż inne. To moment przełomowy, który pozwala zoptymalizować kampanię w taki sposób, by zyski generowane przez nowych klientów były wyższe niż koszty kampanii.

RAPORTOWANIE WYNIKÓW

Każde zdarzenie w kampanii jest mierzalne - począwszy od podstawowych danych, takich jak liczba odwiedzin oraz ich koszt, aż po bardziej zaawansowane wskaźniki, jak konwersja i zwrot z inwestycji z promowania danego produktu. W raporcie, poza statystykami zamieszczamy również krótki opis aktualnej sytuacji oraz ewentualne propozycje zmian.

BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMU

Często nasi klienci pytają nas, czy ich konkurencja może “wyklikać” ich reklamy. Odpowiadamy - Google Adwords posiada system zabezpieczeń, który ogranicza naliczanie kosztów za wielokrotne kliknięcia do jednego dziennie. System zwraca również koszty tzw. “nieprawidłowych kliknięć” za które odpowiadają automatyczne programy.

JAK WYGLĄDA WSPÓŁPRACA?

Najpierw sprawdzamy, czy kampania Adwords będzie dla Twojej Firmy dobrym rozwiązaniem - zależy to głównie od branży i jakości Twojej strony WWW. Jeśli nie ma przeciwwskazań, przygotowujemy wstępną strategię kampanii - wspólnie określamy budżet, słowa kluczowe i zasięg terytorialny. Następnie słowa kluczowe dzielimy na grupy reklamowe i do każdej tworzymy indywidualny opis - ostateczny wygląd kampanii wysyłamy na maila. Po akceptacji kampania zostaje uruchomiona. Cały czas pozostajemy w stałym kontakcie, co pozwala na sprawne wprowadzanie zmian, aby kampania przynosiła efekty, na jakich Ci zależy.

-->